Thursday, October 15, 2009

JalAN-JAlan Cari MakaN

so SABAH ni ape lagi kalau org xcari seafood la kan.......setakat ikan bakar ni depa jual mcm goreng pisang jer xlalu dah aku nak tengok
so mlm tadi aku planning ngan kawan2 pi SEAfood hahahaha fresh siot tangkap je mana yang berkenan pilih jer jangan xrabak beg duit nanti.......tu org kuat gua hahahaha pilih jer
tu siakap ngan kerapu beb dlm 30 ke 50 hinggit sekor kalau kat kl sure 80 tu...besar tu tp dlm gambar kecik la
ketam ni lupa plak harganya.....memula aku xnak amik ni mcm ketam batu plak aku tengok kan tapi jap lagi terbeliak mata tengok ketam ni

kerapu n siakap lagi
berani angkat sekilo 3 rat ader yang baby seratus lebih jer pilih jer hahahaha tokey tangkapkan tapi bayar bukan tokey
ni aku nak amik ketam ni tapi depa plak xsetuju

tu udang lipan tu masuk dlm botol mineral jer

baju hitam tu bukan tokey walaupun perut dia lebih kurang tokey kan hahahahaha tribute to apok cayalah
ni tobat aku xorder lagi lepas ni dia bagi mangkuk kuah pergh 2 kali kencing nak ngabishkan ni
sayur ape kebenda ntah ni tapi yang ni paling murah kuikuikuikui
aku xmakkan depa jer yang makan ni xberapa nak lalu la
erm lupa plak nak tanyer ikan ape kat tokey ni tapi dia kata masak NYONya jenuh aku suruh masak stim tapi dia melawan jugak nak masak nyonya, degil jugak dia ngan masak nyonya dia

fried prawn butter erm yummiiiieeeee

ni nak bagitau beza ketam hitam tu ngan ketam bunga tadi ni ialah dengar bebaik......ketam ni kulit dia amat la lembut n isinya jauh lagi sedap dr ketam bunga tadi erm sekor 30 hinggit tapi siap makan mesti cekang perut punya

5 comments:

cikMilah said...

Saja ja tau..buleh tadah timba punya meleleh ayaq lioq niiiihhh..

apeng said...

hahahahaha saje je bagi tengok tak suruh pun bukak mulut kan dah meleleh tu........

mohdhatta said...

makan dekat Sabah sememangnya unik..kalau dkt Pasar Philipine tu mcm2 ada....ikan tuna pergh...u dah rasa ka apeng ikan tuna? mmg sedap benor...Karambunai mmg best giler...tmn boya dkt Tuaran tu best gak laaa...insyaallah next time nk jln2 Labuan pulak..

apeng said...

erm tuna dh xlalu dah sbb masa serve kat kapal kami memang selalu dapat tuna ni (tangkap philiphine) hahahahaaha.....erm semalam baru makan lokan bakar kat jln nak pi tuaran.....sesapa yang nak dtg sabah leh la hallo2 tp sekrng ni xboleh la sebb hidup bujang lagik....next weekend kami planning buat camp side di karambunai plak golek kambing plak

bluew!nterd@m!r said...

perghh,,menarik bangat nih...sedap plk tgk...adoiii aii..tkpe tgu kami p sana na...suh dik sha p cepat2 sikit la...senang la nk tumpang..haha save bajet untuk hotel..hihih...nanti belanja kami ek..haha...:-p

cik milah, dik mie ni mmg saja bg kita telioq la...tp dia pun terer masak2 nih cik milah..nk rasa nanti dtg kenduri..hahaha/..promote sikit ek